Gisteren na de eerste repetitie van Trijntje Oosterhuis op het Eurovisiesongfestival was het bal. In de eerste beelden was te zien hoe Trijntje een wel erg gewaagde jurk aanhad. Vooral de Belgen op Eurosong.be waren niet aardig voor d’r. Maar of dat nu zo erg is?
Even voor de mensen die de zwarte jurk ( gemaakt door de man die ook de lichtgevende pakken van De Toppers ontwierp) gemist hebben? Aan de voorkant zie je een héél diep decollete met aan weerskanten uitgeknipte delen. ‘Alsof Zorro op bezoek is geweest’, merkte iemand op een blog op. En ook de achterkant is met een diepe – ehm – snee naar beneden, opvallend te noemen. En oh ja, Trijntje start het nummer met een visgraat netje op haar hoofd. Dat ontlokte aan iemand het commentaar dat ze eruit zag als een ‘slutty widow.‘
Hoongelach
Als we de verhalen namelijk mogen geloven, was in het perscentrum tijdens de repetitie alleen maar hoongelach en verbaasde blikken te bespeuren. De aanwezige journalisten en kenners vonden ‘t blijkbaar helemaal niets. Dat beaamt ook Cornald Maas in zijn blog. En de Belgen van Eurosong.be lijken d’r zelfs genoegen in te scheppen om het optreden helemaal af te kraken. Ze vonden haar meteen de meest geschikte kandidaat voor het winnen van de Barbara Dex award ( voor de lelijkste jurk).
Best knap als je je bedenkt dat de Belgen dit jaar zelf een vals zingende vampier met een ripoff van ‘Royals’ naar Wenen sturen.
Maar is de ophef erg?
Maar is deze ophef erg? Nee, natuurlijk niet. Hoe meer er over een liedje gesproken wordt, hoe beter het is. Zo verdwijn je tenminste niet in de massa. Want dat is best makkelijk tussen een stuk of dertig nummers. En wie weet past de outfit wel heel goed bij de podiumact. Vorig jaar zeurde iedereen ook over de hoed van Waylon. Tot ze tweede werden. Toen hoorde je er niemand over.
Gaat Trijntje hiermee scoren?
Of Trijntje tweede wordt? Waarschijnlijk niet. Daarvoor is het nummer iets te eentonig en zijn verschillende andere inzendingen ( hallo Zweden) net iets beter. Al is het nummer wel heel anders dan de rest van de inzendingen die dit jaar over ‘t algemeen behoorlijk saai zijn. Bovendien heeft Trijntje een dijk van een stem en kan die podiumact het nummer wellicht naar een hoger niveau tillen. Want hallo, zo gevarieerd was ‘Calm after the Storm’ van The Common Linnets ook niet.
En dan die jurk. Dat is toch een extra reden om te kijken? Al denken die Belgen daar waarschijnlijk heel anders over. Maar ja, die moeten eerst maar zien af te rekenen met hun eigen vampier.
Geef een reactie