Onlangs schreef ik een blog over de culotte. Een hip kledingstuk dat omschreven wordt door modejournalisten als the next best thing, maar in werkelijkheid gewoon een lelijke broekrok is. ‘Wie draagt zo’n ding dan ook?’ vroeg ik mij toen af. Nou, misschien de lezers van Volkskrant Magazine, want daar stond-ie dit weekend ook in.
De culotte was te vinden onder het kopje ‘mode en trends.’ Overigens was het een denim exemplaar van ‘t merk MiH. Heel mooi was-ie natuurlijk niet.
Een voordeel: ik was wel meteen wakker.
Onder ‘t mom ‘gedeelde smart’ is halve smart, maakte ik een foto van de culotte en plaatste ‘m op social media als Twitter en Facebook. Dat leverde leuke reacties op die varieerden van ‘wat lelijk’ en ‘voor mij blijft een culotte een onderbroek’ tot ‘ €190 voor dat kreng’.’
Want je moet er blijkbaar wat voor over hebben om er hip bij te lopen.
Aan mijn social media kringen bleek de culotte niet besteed. Niet één persoon nam ‘t op voor de culotte. Niemand. Iedereen haatte ‘m. Geheel terecht, maar waarom blijven modejournalisten ‘m dan toch promoten? Geen idee. Want ook al is-ie uitgevoerd in denim, het is en blijft een lelijk ding. Ook voor lezers van Volkskrant Magazine.
Het zal waarschijnlijk een dingetje van modemensen zijn. Hopelijk volgt snel de volgende trend. En hopelijk is die trend leuker dan de culotte.
Afbeelding: Daniëlle Spoelstra
Geef een reactie